Istnieją trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Tłusty Czwartek czy Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków należy zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 czarna,
– telefon Samsung Galaxy S8 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Wilda”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w danym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na promocję i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]