Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem różnych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, a także analizę perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak hierarchię nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta, prędkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Nie licząc samego wykazania błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się też zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, użyteczności, treści na stronie, jak również poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykryła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Bezpłatny audyt SEO nie wykryje wszystkich nieprawidłowości na stronie
Online znajduje się wiele stron i narzędzi, przy użyciu których można prędko i za darmo wykonać audyt SEO strony www. Zalety tej opcji? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Dema czy też darmowe narzędzia z niewielką paletą opcji, nie są nieomylne. Jeżeli już odnajdą jakieś nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Mnóstwo problemów (między innymi w kodzie) wychwycić można jedynie w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba poczekać przeważnie od tygodnia do blisko miesiąca. Okres na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich istotnych problemów występujących na stronie. Jeżeli strona była utworzona na darmowym szablonie lub na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do naprawienia może być sporo. Gdy witryna powoli się ładuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.
SEO audyt – co wykaże, jeśli będzie zrealizowany sumiennie
Dokładnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć masę wad witryny, m.in:
- niska prędkość wczytywania się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość zawartości strony,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak czy też źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]