Potrzebujesz szczegółowych wiadomości o PBN? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
Aby odbiorca spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – łatwe zdobywanie sporej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, gdyż są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są najczęściej używane jako komponent złożonej strategii marketingowej, co należy silnie zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia dużej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a następnie należy poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem
PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, adres e-mail lub telefon i pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejna efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na różnych stronach w sieci traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, godne przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z doradztwem finansowym, zdrowiem czy prawem, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO