Więcej szczegółów o ofercie agencji SEO.
Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań samodzielnie. Nie posiadając kwalifikacji w obszarze SEO i nie śledząc codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przewidziane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam też eksperci od grafiki, programowania, kreatywnego pisania i kampanii Google Ads, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.
Agencja SEO – wybierz tę, która działa na rynku od lat
Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko obecny jest dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada przeanalizować studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwikłać oraz z jakimi branżami pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: pisze o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, ale również dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich następstwa.
Inna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach bądź produktach, które stara się wypromować.
Rozliczenie za usługi firmy SEO – którym ofertom nie wierzyć
Przezornie należy potraktować firmy SEO, które sugerują typ umowy z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu klient płaci agencji SEO dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To nadal całkiem popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą naruszania reguł określonych przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, dlatego solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za usługi agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – przeważnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wymienione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele niższe.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]